Eligiendo el silencio muere una posibilidad
2008
 
registro
register
 
 

Eligiendo el silencio muere una posibilidad
La Habana, 2008

Convoqué una orquesta de cámara para interpretar el concierto Grosso op.6 nº2 del compositor Friederich Händel (1685-1759). Händel, cómo muchos compositores, trabajaba para el Poder del momento, siendo criticado en su época. A posteriori fue instrumentalizado por el Tercer Reich para representar sus valores éticos y morales.
La peculiaridad del concierto consistió en que uno de los músicos saboteó la función interpretando Freedom Suite del jazzista Sonny Rollins (Harlem, New York, 1930) considerada como la primera pieza de jazz dedicada explícitamente a la protesta.

Choosing Silence, a Possibility Dies
La Habana, 2008

I invited a chamber orchestra to perform Concierto Grosso op.6 nº2, composed by Friederich Händel (1685-1759). Like many composers, Händel was working on commissions by those in power, for which he was criticized at the time. This piece was instrumentalized and popularized, like many other classical pieces, by the Third Reich as a way of showing their ethical and moral values.
I arranged, without the other musicians’ knowledge, for some-one playing in the orchestra to sabotage the music performance by starting to play “Freedom Suite”, by the jazz composer Sonny Rollins (Harlem, New York, 1930). The piece is considered to be the first work of jazz explicitly dedicated to protest.


programa concierto|concert program